آپلود عكس

 

فايل من

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي)

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي)

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي) در 54 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش


مشخصات فايل

تعداد صفحات 54
حجم 83 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي پكيج هاي درماني روانشناسي


توضيحات كامل

پكيج (پروتكل) درمان شناختي رفتاري براي اختلال اضطراب اجتماعي (فوبي اجتماعي) در 54 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش

 

توضيحات ابتدائي

آماده شده در 6 جلسه درماني

بصورت آموزش گروهي و فردي و داراي توضيحات كامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ويرايش با فونت B lotus سايز 14 و فاصله خطوط 1.5

داراي رفرنس معتبر و به شيوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فايل دقيقا به همين شكلي است كه در توضيحات پايين آمده است. چنانچه اينجا شرح خاصي براي جلسه نميبينيد، داخل فايل نيز به همين صورت است. چنانچه شرح جلسه اينجا آورده شده باشد، يعني فايل دريافتي نيز حاوي شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول- ارزيابي و آموزش رواني

جلسه دوم - آرام سازي

جلسه سوم - بازسازي شناختي (۱)

جلسه چهارم - بازسازي شناختي (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازي شناختي

پيوست

كار برگ تشخيص موقعيت هاي اضطراب زا و اجزاء اضطراب

كار برگ پايش افكار اتوماتيك

كاربرگ مقابله با افكار خود آيند

كاربرگ بازسازي شناختي

كاربرگ فهرست موقعيت هاي شايع اضطراب اجتماعي

كار برگ افكار اتوماتيك در مورد درمان

برگه اطلاعات تحريف هاي شناختي

كاربرگ درجه بندي موقعيت ها

كاربرگ پايش افكار اتوماتيك

منابع

 

نمونه اي از جلسات كه در اين پروتكل وجود دارد

جلسه اول- ارزيابي و آموزش رواني

اهداف:

1. ايجاد ارتباط

۲. ارزيابي اضطراب اجتماعي

٣. آموزش رواني

وسايل مورد نياز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعي

۲. راهنماي مداخله مختصر در اضطراب اجتماعي

مروري بر جلسه

هدف از اين جلسه، برقراري ارتباط درماني با مراجع است تا اضطراب كمتري را در جلسه تجربه كند و بتواند با درمانگر مشاركت و همكاري داشته باشد. در وهله دوم، ارزيابي مختصري از اضطراب اجتماعي بيمار به عمل مي آيد تا براساس آن مداخلات درماني با وضعيت وي تناسب بيشتري داشته باشد. و در نهايت، اطلاعات پايه اي در مورد اين اختلال و علل و درمان آن در اختيار بيمار قرار داده مي شود.

1. معرفي موضوع جلسه و ايجاد ارتباط

اهداف جلسه را براي بيمار توضيح داده و براي اينكه بتواند احساس راحتي بيشتري در جلسات داشته باشد يك ارتباط توام با اعتماد با وي برقراري كنيد. سعي كنيد جلسات را بگونه اي برنامه ريزي كنيد كه دسترسي بيمار به خدمات درماني راحت بوده و از تشديد اختلال جلوگيري شود. براي اين منظور در ابتداي كار جلسات را زماني بگذاريد كه مركز خيلي شلوغ نيست و يا بيمار كمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و يا از خود بيمار سوال كنيد كه ترجيح مي دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقيقي در مورد ساعت، زمان و كجا مي تواند منتظر بماند - ترجيحا در يك مكان خلوت - ارائه دهيد، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرايند درمان توضيح كلي ارائه دهيد و در مورد نگراني هاي وي سوال كنيد و در نهايت، بخاطر داشته باشد تغيير درمانگر براي اين افراد ممكن است استرس آور باشد. بنابراين تا جاي ممكن از چنين اتفاقي پيشگيري كنيد.

۲. ارزيابي

اين اختلال معمولا در نظام مراقبت اوليه كمتر تشخيص داده مي شود و در صورتي كه با افسردگي همراه باشد، معمولا اين اختلال افسردگي است كه به آن توجه مي شود و مورد درمان قرار مي گيرد و لذا اضطراب اجتماعي تشخيص داده نشده باقي مي ماند. بنابراين، كارشناسان مراقبت اوليه بايد نسبت به شناسايي و تشخيص دقيق اين اختلال حساس باشند.

براي ارزيابي اين اختلال ابزارهاي متعددي وجود دارد كه يكي از كوتاهترين آن ها پرسشنامه كوتاه سه سوالي فوبي اجتماعي است. در اين پرسشنامه از فرد مي خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ يك نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وي، در مورد وي تصميم گيري مي شود. در زير اين سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث مي شود از انجام يك سري كارها و يا صحبت با مردم اجتناب كنم

٢. من از موقعيت هايي كه در آن مركز توجه هستم، اجتناب مي كنم

٣. بدترين ترس هاي من خجالت زده شدن و يا احمق جلوه كردن است

0= اصلا، 1= يك كمي ۲= تا اندازه اي 3= خيلي زياد ۴= شديد

اگر نمره فرد ۶ يا بالاتر شود بايد براي مورد ارزيابي جامع قرار گيرد. اگر خود شما آموزش كافي را براي ارزيابي جامع اين اختلال دريافت نكرده ايد بايد وي را به متخصص ارجاع دهيد.

وقتي مشخص شد كه بيمار دچار اختلال اضطراب اجتماعي است، براي اينكه بتوانيد يك تصوير اجمالي از ماهيت اضطراب اجتماعي وي به دست آوريد، حيطه هاي زير را مورد ارزيابي قرار دهيد:

1. كدام موقعيت هاي اجتماعي بيمار را دچار اضطراب مي كند و يا از آن اجتناب مي كند؟

٢. بيمار مي ترسد در اين موقعيت ها چه اتفاقي بيفتد؟

٣. در موقعيت هاي اجتماعي چه علائم اضطرابي را تجربه مي كند؟

۴. چه ديدگاه يا تصويري در مورد خود دارد؟

۵. در موقعيت هاي اجتماعي به چه چيز بيش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعيت اجتماعي چه افكاري دارد؟ و چطور موقعيت را تحليل مي كند؟

۷. آيا مواد و الكل مصرف مي كند؟

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسايتي كه هم اكنون در آن قرار داريد زير مجموعه سايت آفمَس به نشاني (ofmas.ir) مي باشد و شما را به فروشگاه فايل آفمَس براي خريد انتقال مي دهد. فروشگاه آفمَس داراي نماد اعتماد الكترونيك از وزا

  • رت صنعت، معدن و تجارت مي باشد كه در صفحه اصلي اين سايت قابل مشاهده است .

توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود


ادامه مطلب
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۰:۰۶ ] [ مهندس تجاري ]
[ نظرات (0) ]

طرح توجيهي احداث استخر سرپوشيده و ارائه خدمات آموزشي و تفريحي

طرح توجيهي احداث استخر سرپوشيده و ارائه خدمات آموزشي و تفريحي

تمايل روزافزون افراد جامعه به روش زندگي مدرن و ماشيني ، موجب ايجاد تغييراتي در امور روزمره گشته است كاهش فعاليتهاي فيزيكي از مهم ترين اين تغييرات است كه عامل اصلي در افزايش نرخ ابتلا به بيماريهاي گوناگون بالاخص امراض قلبي به شمار مي‌ايد پرداختن به ورزش به منظور جبران اين كاهش در فعاليت هاي روزانه مي‌تواند تضمين كننده حفظ سلامت افراد باشد

دانلود طرح توجيهي احداث استخر سرپوشيده و ارائه خدمات آموزشي و تفريحي

استخر سرپوشيده
استخر
طرح توجيهي
دسته بندي خدماتي و آموزشي
فرمت فايل doc
حجم فايل 20 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 15

مـقـدمـه :
تمايل روزافزون افراد جامعه به روش زندگي مدرن و ماشيني ، موجب ايجاد تغييراتي در امور روزمره گشته است. كاهش فعاليتهاي فيزيكي از مهم ترين اين تغييرات است كه عامل اصلي در افزايش نرخ ابتلا به بيماريهاي گوناگون بالاخص امراض قلبي به شمار مي‌ايد. پرداختن به ورزش به منظور جبران اين كاهش در فعاليت هاي روزانه مي‌تواند تضمين كننده حفظ سلامت افراد باشد.
در اين ميان شنا از محبوب ترين ورزش ها است كه به واسطه ايجاد نشاط و رفع خستگي بيش از پيش مورد اقبال عمومي واقع گرديده است. خصوصا به منظور پر بار ساختن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ، و هدايت آنان به سمت ورزش احداث استخرهاي شنا حائز اهميت خاصي هستند. ضمن اينكه اهميت آموزش شنا با توجه به حديث نبوي كاملا آشكار است.
با عنايت به موارد فوق الذكر و نيز لزوم رعايت شئونات مربوط به بانوان احداث استخرهاي سرپوشيده توسط بانوان وجهت استفاده بانوان ، علاوه بر دارا بودن توجيه مناسب اقتصادي مي‌تواند بستر ساز اشتغال به كار نيروهاي جوياي كار گردد.

موضوع طرح : احداث استخر سرپوشيده و ارائه خدمات آموزشي و تفريحي
محل اجراي طرح : قابل اجرا در كليه مناطق شهري كشور
سرمايه گذاري كـل: ۹۵۴/۵ ميليون ريال
سهم آورده متقاضي: ۱۰۴/۵ ميليون ريال
سهم تسهيلات: ۸۵۰ ميليون ريال
دوره بازگشـت سرمايه: ۱۳ ماه
اشتغالزايي : ۹ نفر

اين طرح توجيهي شامل موارد زير ميباشد:

اهداف طرح
بررسي ظرفيت سالانه
فناوري مورد نياز اين طرح
مساحت زمين مورد نياز طرح
تاسيسات و تجهيزات مورد نياز اين طرح
بررسي سرمايه ي ثابت طرح
بررسي سرمايه ي متغير طرح
بررسي ماشين آلات و تجهيزات موردنياز
ساختمان  ها و مواد اوليه ي طرح
تامين نيروي انساني مورد نياز طرح
بررسي حقوق و دستمزد نيروي انساني
بررسي هزينه هاي تعميرات و نگهداري
بررسي درامد سالانه ي
بررسي نقطه ي سر به سر

مدت برگشت سرمايه گذاري طرح

مناسب براي:
اخذ وام بانكي از بانك ها و موسسات مالي اعتباري
گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالي از صندوق مهر امام رضا
ارائه طرح به منظور استفاده از تسهيلات بنگاه هاي زود بازده
گرفتن مجوز هاي لازم از سازمان هاي دولتي و وزارت تعاون
ايجاد كسب و كار مناسب با درآمد بالا و كارآفريني

دانلود طرح توجيهي احداث استخر سرپوشيده و ارائه خدمات آموزشي و تفريحي


ادامه مطلب
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۵۲:۳۷ ] [ مهندس تجاري ]
[ نظرات (0) ]

ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)

ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)

ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)

دانلود ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)

ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)
دسته بندي علوم انساني
فرمت فايل doc
حجم فايل 96 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 47

ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)

تعداد صفحه : 43 در قالب ورد قابل ويرايش.

 

فهرست مطالب و بخشي از متن :

2-1 مقدمه. 16

2-2گفتار نخست: سرمايه درگردش.... 17

2-2-1تعاريف سرمايه درگردش.... 17

2-2-2ماهيت سرمايه درگردش.... 18

2-2-3استراتژي هاي سرمايه درگردش.... 18

2-2-3-1 استراتژي دارايي هاي جاري.. 19

2-2-4راهبردهاي سرمايه درگردش.... 21

2-2-5 سياست هاي مطلوب سرمايه درگردش.... 22

2-2-6 عوامل مؤثردرتعيين ميزان سرمايه درگردش.... 23

2-2-7 فروش وسرمايه درگردش.... 26

2-3 گفتار دوم:مديريت سرمايه درگردش.... 27

2-3-1اهميت مديريت سرمايه درگردش.... 27

2-3-2مديريت سرمايه درگردش درمرحله عمل.. 28

2-4 گفتارسوم:متغيرهاي سرمايه درگردش.... 29

2-4-1 دوره وصول مطالبات... 29

2-4-1-1اهداف استفاده از حساب هاي دريافتني.. 32

2-4-2 دوره گردش موجودي ها 33

2-4-2-1انواع موجودي ها 34

2-4-2-2عوامل تعيين كننده ميزان موجودي.. 35

2-4-3 چرخه تبديل وجه نقد. 36

2-4-4 دوره پرداخت بدهي ها 39

 

 

 

 

 

فصل دوم

مروري بر ادبيات موضوع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-1 مقدمه :

زماني كه شركت به فعاليت هاي عملياتي مي پردازد، بايد تعادل بين نقدينگي و سوددهي را حفظ كند. نقدينگي پيش شرطي است كه تضمين مي كند، شركت قادر به برآورده كردن الزامات مي باشد ودرواقع از يك جريان دائمي در زمينه ادامه كار فعاليت شركت خبر مي دهد. نقدينگي وسودآوري دو موضوع مهم مورد توجه خاص انديشمندان ومجريان مديريت مالي شركت ها است. در تبيين جايگاه هركدام گفته مي شود كه اگر شركتي سودآور نباشد مريض است ولي اگرنقدينگي نداشته باشد در حال مرگ است. از نظر بسياري از آكادميسين ها دو بخش اصلي كه مي تواندمنجر به سوددهي شركت ها شود يكي ساختار سرمايه وديگري مديريت سرمايه در گردش است كه اين دو مورد دربسياري از موارد به منظور دستيابي به سود دستخوش تغييرات قرارگرفته است. به دليل اهميت تأثير مديريت سرمايه در گردش بر ريسك وسوددهي شركت، ارزش شركت از اهميت ويژه اي برخوردار است (ديلوف،2003)[1].

اسميت[2] معتقد است مديريت سرمايه در گردش برسودآوري و ريسك شركت ها و در نتيجه برارزش شركت تأثير وافري دارد. درواقع مديريت سرمايه در گردش را مي توان قدرت ايجاد تعادل بين سود و ريسك معنا كرد. چراكه تصميم درباره افزايش سود شركت منجر به افزايش ريسك و درمقابل تصميم درباره كاهش ريسك منجر به كاهش سود شركت مي شود.

2-2گفتار نخست: سرمايه درگردش

 

2-2-1تعاريف سرمايه درگردش

توسعه فعاليت هاي تجاري، توسعه كمي وكيفي"مديريت مالي" را درپي داشته و به طبع اين مديريت را پيچيده كرده است. تداوم فعاليت هاي بنگاه هاي اقتصادي تا ميزان زيادي به مديريت منابع كوتاه مدت آنها بستگي دارد؛ زيرا فعاليت هاي عملياتي دردوره عادي معمولا سالانه، به سرمايه درگردش ومديريت مطلوب آن بستگي دارد، به گونه اي كه نتايج موردانتظارتحقق يابدو امكان تداوم فعاليت در دراز مدت فراهم شود. بنابراين مديريت سرمايه درگردش از اقلام مهم دارايي هاي واحدها و بنگاه هاي اقتصادي تلقي مي شود كه درتصميم هاي مالي، نقش برجسته اي دارد.

در متون حسابداري سرمايه در گردش بدين شكل تعريف شده است كه برابر تفاوت دارايي هاي جاري و بدهي هاي جاري است و بيانگر ميزان سرمايه گذاري شركت دروجه نقد، اوراق بهادارقابل فروش، حساب هاي دريافتني تجاري و موجودي مواد وكالا منهاي بدهي هاي جاري است. برخي از نويسندگان، سرمايه درگردش را بوسيله مجموع دارايي ها و بدهي هاي جاري معني مي كنندو اختلاف آنها را به عنوان سرمايه درگردش خالص بيان مي كنند. به عبارت ديگر، سرمايه درگردش خالص، معرف آن بخش از دارايي هاي جاري است كه بربدهي هاي جاري فزوني دارد و از طريق دريافت وام بلند مدت و حقوق صاحبان سرمايه ، پشتيباني شده است(جان نثاري، 1391، ص4).

 

2-2-2ماهيت سرمايه درگردش

سرمايه در گردش شركت ، مجموعه مبالغى است كه در دارائى‌هاى جارى سرمايه‌گذارى مى‌شود. اگر بدهى‌هاى جارى از دارائى‌هاى جارى شركت كسر گردد سرمايه در گردش خالص به‌دست مى‌آيد. مديريت سرمايه در گردش عبارت است از تعيين حجم و تركيب منابع و مصارف سرمايه در گردش به ‌نحوى كه ثروت سهامداران افزايش يابد) تروئل و سولانو، 2006،ص7. [3](

 

2-2-3استراتژي هاي سرمايه درگردش

شركت ها مي‌توانند با بكارگيري استراتژي مختلف در رابطه با مديريت سرمايه در گردش، ميزان نقدينگي شركت را تحت تأثير قراردهد. اين سياست ها را ميزان مخاطره و بازده آنها مشخص مي‌نمايد. مديران سرمايه در گردش به دو دسته تقسيم مي‌شوند: مديران محافظه كار، مديران متهور(جسور).(دلف و مارك، 2005،ص[4]578)

سياست محافظه كارانه در مديريت سرمايه در گردش باعث خواهد شد كه قدرت نقدينگي بيش از حد بالا برود. در اجراء آن سعي مي شود كه مخاطره ناشي از ناتواني بازپرداخت بدهي هاي سررسيد شده به پايين ترين حد ممكن برسد. مدير، در ايـــن روش، مي كوشــــد تا مــــقدار زيادي دارايي‌جاري (كه نرخ بازده آنها پايين است) نگهداري نمايد. از اين رو، شركت هايي كه چنين روشي را پيش مي‌گيرند به اصطلاح داراي بازده و مخاطره [5] اندك خواهند ‌‌‌بود.

مديريت سرمايه در گردش با سياست جسورانه مي‌كوشد تا با داشتن كمترين ميزان دارايي هاي جاري، از بدهي هاي جاري بيشترين استفاده را ببرد و شركت را بدين گونه اداره نمايد. در اجراي اين روش، مخاطره نقدينگي بسيار بالا خواهد رفت و شركتي كه اين عمل را به اجرا درآورد، بارها در وضعيتي قرار مي گيرد كه نمي تواند بدهي هاي سر رسيد شده خود را بپردازد. از سوي ديگر، چون حجم دارايي هاي جاري به پايين ترين حد مي رسد، نرخ بازده سرمايه‌گذاري بسيار بالا مي رود. شركت هايي كه اين روش را در پيش مي گيرند، مخاطره بالايي را مي‌پذيرند و نرخ بازدهي آنها بالا

 


[1] - Diloof2003،

[2] -Esmit

[3] - Teruel&Solano2006،

[4] -Deloof&Mark2005،

[5]- Return & Risk

دانلود ادبيات نظري و پيشينه تحقيقاتي تعاريف و استراتژي هاي سرمايه در گردش (فصل دوم)


ادامه مطلب
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۵۲:۰۰ ] [ مهندس تجاري ]
[ نظرات (0) ]

ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم)

ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم)

ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم)

دانلود ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم)

ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم)
دسته بندي علوم انساني
فرمت فايل doc
حجم فايل 203 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 44

ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم) در 44 صفحه در قالب ورد قابل ويرايش.

 

بخش دوم- مباني نظري بانكداري نوين....................................................................................... 48

2-2-1 تاريخچه پول و بانكداري در دنيا...................................................................................... 48

2-2-2 تاريخچة بانكداري در ايران............................................................................................. 50

2-2-3-بانكداري نوين........................................................................................................... 53

2-2-4-تكامل خدمات بانكي و آغاز بانكداري الكترونيكي ............................................................................... 56

2-2-5-تعريف بانكداري الكترونيكي......................................................................................... 58

2-2-6-مزاياي بانكداري الكترونيكي.......................................................................................... 59

2-2-7-شبكه هاي بانكداري الكترونيكي..................................................................................... 62

2-2-8-انواع بانكداري الكترونيكي............................................................................................ 65

2-2-9-سطوح مختلف بانكداري الكترونيكي………………....................................................... 68

2-2-10-كانالهاي بانكداري الكترونيكي....................................................................................... 70

2-2-11-ماشين خود پرداز (ATM).......................................................................................... 73

2-2-12-ماشين هاي نقطه فروش EFT POS............................................................................. 74

2-2-13-بانكداري تلفني......................................................................................................... 75

2-2-14-بانكداري اينترنتي...................................................................................................... 76

2-2-15-بانكداري موبايلي...................................................................................................... 79

2-2-16-ارزيابي كانال هاي بانكداري الكترونيكي.................................................................................................. 82

بخش سوم- پيشينه تحقيق....................................................................................................... 87

2-3-1- تحقيقات خارجي:...................................................................................................... 87

2-3-2- تحقيقات داخلي:........................................................................................................ 89

 

 

 

 

 

2-2-1-تاريخچه پول و بانكداري در دنيا

بشر اوليه نيازمندي هاي خود را در نظام بسته اقتصادي در محدوده خانواده يا قبيله تامين مي نمود. به مرور زمان كه زندگي اجتماعي در اقوام بشري پيشرفت كرد، نياز به مبادله احساس شد و مبادلات كالا با كالا توسعه يافت. به تدريج چون برخي كالاها خواهان بيشتري در مبادلات داشتند، علاوه بر خاصيت ذاتي خود، جنبه واحد و معيار سنجش را نيز پيدا كردند. از اين كالاها مي توان به ادويه در هندوستان، غلات در ايران و پوست سمور در روسيه اشاره كرد. با انتخاب واحد ارزش، هر چند عمل مبادله نسبت به قبل ساده تر شد، ولي مشكلات اساسي آن از قبيل فاسد شدن، ذخيره كردن و غيره همچنان باقي ماند. سرانجام فلزات مخصوصاً طلا و نقره به عنوان وسيله مبادله انتخاب شدند. مورخان پيدايش پول را به چهار هزار سال پيش از ميلاد مسيح در خاورميانه و در تمدن هاي سومري حوالي خليج فارس و مصر قديم نسبت مي دهند (روبرت و همكاران[1]، 2003: 171). به تدريج و با گسترش تمدن ها، دولت ها به وجود آمدند و با ضرب سكه با وزن و عيار معين، پول وزن شده را به پول ضرب شده تبديل كردند. آغاز تاسيس بانك ها در جهان به اوخر قرن پانزدهم ميلادي باز مي گردد كه از اوايل قرن هفدهم به صورت گسترده در سطح اروپا گسترش يافتند. از اواخر قرن نوزدهم ميلادي نوع ديگري از پول نيز كه به پول ثبتي يا پول تحريري[2] معروف شد شكل گرفت و پرداخت به وسيله چك مرسوم شد.

با ظهور چك به عنوان نوعي دستور پرداخت، بانك‏ها نياز به محل مشترك و قواعدي مدون براي مبادله و تسويه حساب وجوه ناشي از چكها در ميان خود پيدا كردند كه منجر به تشكيل اتاق هاي پاياپاي[3] گرديد (روبرت و همكاران ، 2003: 172).

شروع كار بانك هاي مركزي براي اعمال مديريت كلان و هماهنگ بر پول و نظامهاي پرداخت كشورها با تاسيس بانك مركزي انگلستان در سال 1694 آغاز شد. بانك مركزي نيز مانند ساير بانك‏ها، به صورت تدريجي و با توجه به شرايط و ضرورتها توسعه يافت. اين بانك كه به نام بانك انگلستان معروف است و امروزه نيز نقش بانك مركزي انگلستان را برعهده دارد، يكي از معتبرترين بانك‏هاي مركزي جهان و داراي سابقه اي بالغ بر سه قرن است. تاسيس بانك فدرال رزرو[4] امريكا نيز به عنوان يكي از معتبرترين بانك‏هاي مركزي جهان به سال 1913 ميلادي باز مي گردد كه براي متمركز كردن عمليات اتاق پاياپاي بين بانك‏هاي ايالات متحده شكل گرفت.

به طور كلي وظايف بانك‏ها را مي‏توان در قالب زير دسته بندي كرد:

* نگهداري از سپرده هاي مشتريان.

* انتقال منابع از يك حساب به حساب ديگر (شامل پرداخت و دريافت وجوه).

* ارائة وام و اعتبار به مشتريان و يا مشاركت با آنان در سرمايه گذاري از انواع ديگر.

* بانك‏ها براي برقراري ارتباط با مشتريان و ارائة خدمات خود به آنان از شعب خود در بازارهاي هدف استفاده مي كنند.

وظايف اصلي شعب را مي توان به ترتيب ذيل دسته بندي نمود:

* پرداخت و دريافت وجوه، انتقال منابع و پردازش انواع حسابهاي بانكي.

* تبليغ، فروش و ارائه خدمات بانكي كه موجب كسب درآمد و سود براي بانك مي گردد.

* نقطه تماس با مشتريان براي دريافت اطلاعات و پاسخگويي در قبال آنها.

* پايگاه اصلي كارمندان بانك براي انجام وظايف خود (روبرت و همكاران، 2003: 172).

 

2-2-2-تاريخچة بانكداري در ايران

ايران در زمينه تجارت و بانكداري الكترونيكي، كشوري جوان است و تا رسيدن به سطحي قابل قبول از آن، راه درازي در پيش دارد (سقطچي، 1385: 59). چنانكه سوابق تاريخي نشان مي دهد، اولين بار در ايران كيخاتو، نوة هلاكوخان مغول در سال 691 هجري قمري به نشر اسكناسي به نام «چاو» پرداخت كه بعدها به دلايل مختلفي جمع آوري شد. نوع ديگري از اسكناس نيز به ويژه در اواخر دوره قاجار و قبل از رواج رسمي پول كاغذي در ايران به صورت حواله هايي به نام «بيجك» مطرح بود و صرافان در مقابل دريافت مسكوك آن را صادر مي كردند تا در معاملات دست به دست شده و مورد استفاده قرار گيرد. در تاريخ معاصر كشور براي اولين بار از سال 1267 هجري شمسي به بعد، اسكناس به صورت رسمي منتشر شد.

 


[1] - Roberts et al.

[2] - Deposit Currency

[3]- Clearing House

[4] - Federal Reserve

دانلود ادبيات نظري و پيشينه تحقيق بانكداري نوين و الكترونيكي (فصل دوم)


ادامه مطلب
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۵۱:۱۵ ] [ مهندس تجاري ]
[ نظرات (0) ]

دانلود ادبيات نظري سرسختي روانشناختي

ادبيات نظري سرسختي روانشناختي

ادبيات نظري سرسختي روانشناختي

دانلود ادبيات نظري سرسختي روانشناختي

ادبيات نظري سرسختي روانشناختي
دسته بندي علوم انساني
فرمت فايل doc
حجم فايل 36 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 20

ادبيات نظري سرسختي روانشناختي در 20 صفحه در قالب ورد قابل ويرايش.

 

بخشي از متن :

سرسختي

تاريخچه سرسختي

سرسختي روانشناختي يك سازه شخصيتي مثبت است كه براي اولين بار توسط مدي و كوباسا در دهه هشتاد قرن بيستم بر اساس نظريه هاي وجودي شخصيت مورد توجه ويژه قرار گرفت. كوباسا (1979) سرسختي روانشناختي را تركيبي از باورها در مورد خويشتن و جهان تعريف مي كند كه از سه مؤلفه تعهد، كنترل و مبارزه جويي تشكيل يافته است. كوباسا در تلاش براي رسيدن به عوامل مؤثر پاسخ در برابر استرس كه تأثير منفي وقايع استرس زا را كنترل مي كند، به نكات ظريفي در كار سليه (1956) اشاره مي كند. واسطه هاي ميانجي استرس و بيماري شامل آمادگي فيزيولوژيكي، تجربيات دوران اوليه كودكي، منابع اجتماعي و شخصيت (كه در اينجا بر آن تأكيد مي شود) همگي مسؤل چيزي هستند كه سليه آن را شيوه مشخص برخورد هر فرد با وقايع استرس زاي زندگي مي نامد. كوباسا اين نظريه را ارائه كرد كه سرسختي روانشناختي مجموعه اي از ويژگي هاي شخصيتي است كه در هنگام مواجه با وقايع استرس زاي زندگي، به عنوان منبع مقاومت ايفاي نقش مي كند، امكان بروز علايم بيماري را كاهش مي دهد و از تجربيات مفيد و متفاوت دوران كودكي نشأت مي گيرد (مدي و كوباسا، 1984، به نقل از محمدي، 1392).

2-2-2 تعاريف سرسختي

بنابر تعريفي كه توسط اسنايدر [1](2012) در مورد سرسختي ارائه شده است و همچنين مورد توافق همگان قرار دارد؛ سرسختي "مجموعه و منظومه اي از ويژگي هاي شخصيتي است كه به عنوان منبع مقاومت در برابر رويدادهاي استرس زاي زندگي عمل مي­كند". علاوه بر اين افراد سرسخت سه مشخصه اساسي دارند، كه مجموع آن ويژگي سرسخت بودن را منجر مي­شود: (الف) هدفمند بودن و تعهد عميق به مردم و فعاليت هايي كه انجام مي دهند و مسئوليت هايي كه بر عهده مي گيرند (ب) احساس كنترل داشتن بر وقايع و رويدادهاي پيرامون خود، و نيز (ج) توانايي در نظر گرفتن تغيير و دگرگوني ها به عنوان يك چالش معمول.

در تعريف ديگر سرسختي يكي از عناصر شخصيت است كه همه افراد درجاتي از آن را برخوردارند و همچون ساير ساختارها (يا صفات) شخصيتي، همواره در تغيير و تحول است و ميزان و پويايي سرسختي تحت تاثير تجارب رشدي، تفاوت هاي فردي، جنسي و سني است. از اين رو سرسختي روان شناختي به عنوان يك صفت شخصيتي و يك تعديل كننده رابطه ميان استرس-بيماري شناخته شده است(داي، هانسون، مالتبي، پروكترو وود[2]، 2014).

در تعريفي ديگرسرسختي روانشناختي سرسختي روانشناختي را تركيبي از باور ها در مورد خويشتن و جهان تعريف مي كند كه از سه مؤلفه تعهد ، كنترل و مبارزه جويي تشكيل يافته است (شوري[3]، 2012).

2-2-3 ابعاد و نظريه هاي سرسختي

2-2-3-1 ابعاد سرسختي

از ديدگاه كوباسا[4](2014) فرد سرسخت كسي است كه سه مشخصه عمومي دارد: الف) تعهد ب) كنترل ج) مبارزه جويي

  • تعهد يعني اعتقاد به اهميت، جالب بودن و معني داري فعاليت هاي زندگي است. كوباسا معتقد است كه تعهد، اساسي ترين عامل حفظ بهداشت است. مناسبات افراد متعهد با خودشان و با محيطشان متضمن فعال بودن و روي آوري است تا منفعل بودن و روي گرداني.
  • كنترل كوباسا با استفاده از منبع كنترل راتر به مفهوم كنترل دست يافت. افراد منبع كنترل را بر اساس تجارب و يادگيري مرتبط با تقويت مي آموزند. ويژگي شخصيتي كنترل شامل تمايل شخص به احساس و اقدام به نحوي كه گويي در رويارويي با شرايط و مقتضيات گوناگون زندگي صاحب نفوذ و تسلط است، مي باشد تا درمانده و وامانده.
  • مبارزه جويي تعهد به عنوان سيستم اعتقادي است كه تهديد ادراك شده ناشي از وقايع استرس زاي زندگي را به حد اقل مي رساند. يعني اين اعتقاد كه در زندگي تغيير از ثبات عادي تر است و اين كه انتظار تغيير داشتن محركي براي رشد است نه تهديدي براي امنيت. افراد مبارزه جو تغيير را با آغوش باز مي پذيرند و آن را نوعي چالش تلقي مي كنند.

2-2-3-2 نظريه هاي سرسختي

2-2-3-2-1 نظريه كوباسا در مورد سرسختي

كوباسا (2009؛ به نقل از سواري، 1391) با استفاده از نظريه هاي وجودي در شخصيت، سرسختي را تركيبي از باور ها د مورد خوشيتن و حعان تعريف مي كند كه سه مؤلفه تعهد ، كنترل و مبارزه جويي تشكيل شده است . شخصيتي كه از تعهد بالايي برخوردار است به اهميت ، ارزش و معناي اين كه چه كسي است و چه فعاليت هايي انجام مي دهد، پي برده است و به همين مبنا قادر است در مورد آنچه كه انجام مي دهد معنايي بيابد و كنجكاوي خود را برانگيزد . اين اشخاص در بسياري از جنبه هاي زندگيشان همچون شغل، خانواده و روابط بين فردي كاملاً آميخته مي شوند افرادي كه در مؤلفه كنترل قوي هستند، رويداد زندگي را قابل پيش بيني كنترل مي دانند و بر اين باورند كه قادرند با تلاش، آنچه را در اطرافشان رخ مي دهند تحت تأثير قرار دهند. چنين اشخاصي براي حل مشكلات، به مسئوليت خود بيش از اعمال و يا اشتباهات ديگران تأكيد مي كنند . مبارزه جويي نيز باور به اين امر است كه تغيير ، نه ثبات و نه امنيت ، جنبه طبيعي زندگي است . اشخاصي كه مبارزه جويي بالايي دارند ، موقعيت هاي مثبت و يا منفي را كه به سازگاري مجدد نياز دارند ، فرصتي براي ياد گيري رشد مي دانند تا تهديدي براي امنيت آسايش خويش . چنين باوري انعطاف پذيري شناختي ، قدرت تحمل رويداد ها و موقعيت هاي مبهم و نا احت كننده زندگي را به همراه دارد.

از ديدگاه كوباسا سرسخت كسي است كه سه مشخصه عمومي دارد .

1- اعتقاد به اين كه قادر به كنترل يا تأثير گذاري بروي حوادث است و استرس را قابل تغيير مي داند .

2- توانايي احساس عميق در آميختگي و يا تعهد نسبت به فعاليت هاي كه فرد انجام مي دهند .

3- انتظار اين كه تغيير ، يك مبارزه هيجان انگيز براي رشد بيشتر است و آن را جنبه اي عدي از زندگي مي داند (كوباسا، 2014).

كوباسا (2014) براي بررسي اين تئوري سه فرضيه ارائه كرد و آنها را در پژوهش خود مورد آزمايش قرار داد و اين فرضيات به صورت زير بوده اند .

فرضيه 1- در ميان اشخاصي كه تحت شرايط پر استرس هستند، آنهايي كه كه داراي احساس كنترل بيشتري بر روي اتفاقات زندگي شان هستند، از سلامتي بيشتري نسبت به افراد كه در مقابل نيرو هاي خاجي احساس ضعف مي كنند ، برخوردارند .

فرضيه 2- در ميان اشخاصي كه تحت شرايط پر استرس هستند آنهايي كه به مسائل مختلف زندگي شان احسا تعهد مي كنند سالمتر از افرادي هستند كه دچار بيگانگي مي شوند .

فرضيه 3- در ميان اشخاصي كه تحت شرايط پر استرس هستند آن دسته كه تغيير را يك مبارزه مي دانند سالم تر از اشخاصي هستند كه تغير را يك تعهد در نظر مي گيرند .

سرسختي چيزي فراتر از جمعي سه مولفه تعهد ، كنترل و مبارزه جويي است. كوباسا، مادي و زولا[5](2014) اظهار مي دارند كه انعطاف پذيري روانشناختي افراد سرسخت، صرفاً از تأثير انفرادي اين سه مولفه سرچشمه مي گيرد بلكه ناشي از شيو مقابله اي اخاصي است كه با تركيب پويايي اين سه مولفه همخوان است .

از ديد كوباسا و همكاران (2014) در واقع ، سرسختي ساختار واحدي است كه يكپارچه سازي مولفه هايش مي پردازد ، به عبارت ديگر سرسختي تمايز هاي مولفه هايش را از بين مي برد و در آنها يكي يكي همگوني ايجاد مي كند و ويژگي شخصيتي سرسختي نگرش دروني خاصي را به وجود مي آورد كه شيوه رويارويي افراد با مسائل مختلف زندگي را تحت تأثير قرار مي دهد ، همچنين سرسختي باعث مي شود كه فرد استرسرو ها را به صورتي واقع بينانه و با بلند نظري مورد توجه قرار مي دهد. همچنين سرسختي زائيده دانشي است كه بر مبناي آن شحض به منابع بيشتري براي پاسخ گويي به استرسور هاي دسترسي پيدا مي كند. در نهايت سرسختي باعث پژوهش ديدي خوشبينانه نسبت به استرسور ها مي شود. بعبارتي صفت مبارزه جويي فرد سرسخت را قادر مي سازد تا حتي حوادث نا خوشايند را بر حسب امكاني براي ياد گيري نه براي ايمني در نظر بگيرد و تمامي اين جنبه ها باعث پيشگيري يا كوتاه شدن مدت پيامد هاي منفي حوادث استرس زا مي شود . در واقع سرسختي سپري در مقابل برانگيختگي شديد فيزيولوژيكي در اثر حوادث استرس زا است كه سيله و ديگر محققان معتقدند عامل آسيب پذيري در مقابل بيماري ها مي باشد .

2-2-3-2-2 نظريه براون در مورد سرسختي

از ديد براون (2009؛ به نقل از شري، 2012) ويژگي هاي سرسختي و روانشناسي عبارتند از :

1- حس كنجكاوي قابل توجه

توانايي شناختي براي پرس و جو .

پرورش كنجكاوي و ارزش دادن به آن .

افزايش دانش و معلومات .

پرس و جوي عميق .

رشد خلاقيت

2- تمايل به داشتن تجارب معني دار .

درك تجربه

ارزش دادن به تجربه .

توانايي باز شناسي الگوي گشتالت .

تونايي نظم دادن به اهداف .

آسوده بودن و آرامش داشتن .

جرقه ذهني پرس و جو .

3- اعتقاد به مؤثر بودن آنچه كه مورد تصور ذهني قرار گرفته است .

اعتقاد به مؤثر بودن رفتار ها .

تجارب گذشته بتواند موجب پرورش اين اعتقاد شود كه شخص تونايي تأثير گذاري دارد .

تمايز گذاري .

سرسختي و اصرار .

اعتقاد زياد به خود .

تحقق امور مورد انتظار

دانش و معلومات لازم براي انتخاب كردن .

قدرت اداره كردن

دانش كنترل شخصي .

4- انتظار اين كه تغيير امري طبيعي است و هر محرك با اهميت مي تواند موجب رشد و پيشرفت گردد (براون، 2003؛ به نقل از شري، 2012).

تجارب قبلي از تغيير مؤثر و كارآمد .

موافق تغيير (ميزان تغيير اندك تا شديد) .

تواناي شناختي براي پذيرش تغيير مهارت هاي اجتماعي براي دستيابي به حمايت و كمك .

محرك جويي .

تحمل بالا براي تغيير .

جستجو گر تغيير .

خود شكوفايي .

5- ابراز وجود ، نيرومندي و پر انرژي بودن .

داشتن رفتار ابراز وجود قبلي كه با ادراك موقعيت همراه بوده باشد .

توانمندي فيزيكي

كنترل شخصي

خود شكوفايي .

سرسختي رواني .

6- توانايي استقامت و مقاومت .

توانمندي .

تجارب گذشته مثبت همراه با سرسختي رواني .

توانمندي ذهني (آمادگي) .

توانايي مقابله با استرس .

دستيابي به هدف

اين ويژگي هاي مختلف مي توانند در سازگاري با وقايع استرس آور زندگي مفيد باشند. منطق انتخاب اين ويژگي ها ارزيابي هاي شناختي خوش بينانه اي است كه مي تواند عليرغم استرس آور بودن آنها باعث درك معني داري و طبيعي ويژگي ها از سوي فرد شوند . با اين وجود تصميم گيري قاطعانه مي تواند منجر به يكپارچگي آنان در تجارب آينده شود . به اين ترتيب افراد سرسخت وقايع استرس آور را به وقايع قابل تحمل تر تبديل مي كنند( براون، 2005؛ به نقل از مادي[6]، 2014).

 


[1] Snyder

[2] Day, Hanson, Maltby, Proctor & Wood

[3] Shorey

[4] Kobasa

[5] Kobasa, Maddi & Zola

[6] Maddi

دانلود ادبيات نظري سرسختي روانشناختي


ادامه مطلب
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۵۰:۳۹ ] [ مهندس تجاري ]
[ نظرات (0) ]

پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي

پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي

پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي

دانلود پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي

پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيك
كاربرد نانوذرات پلاسمونيك 
كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي
دسته بندي علوم انساني
فرمت فايل ppt
حجم فايل 2679 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 33

توضيحات:

 فايل   پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي ،در حجم 33 اسلايد قابل ويرايش.

بخشي از متن:

• تعريف:

  پلاسمونيك علمي است كه به مطالعه برهم كنش نور با ساختار هاي فلزي مي پردازد. اين برهم كنش بين نور و فلز   باعث ايجاد نوسانات تجمعي الكترون هاي باند ظرفيت فلز مي شود.

 پلاسمون ها، نوسانات جمعي الكترون هاي لايه رسانايي هستند كه در اثر قرار گرفتن فلز در ميدان خارجي به وجود  آمده اند بسامد اين نوسانات منطبق بر بسامد پلاسماي ماده است.

و...

فهرست مطالب :

  • •مقدمه

    •انواع پلاسمون

    •عوامل موثر بر پاسخ طيفي نانوذرات پلاسمونيك

    •آشكارسازهاي نوري پلاسمونيك

    •سلول هاي خورشيدي پلاسمونيك

    •ليتوگرافي با ذرات پلاسمونيك

    اين فايل با فرمت پاورپوينت در 33 اسلايد قابل ويرايش تهيه شده است.

دانلود پاورپوينت كاربرد نانوذرات پلاسمونيك در ادوات الكترونيكي


ادامه مطلب
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۴۹:۵۰ ] [ مهندس تجاري ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]